Σεπτεμβρίου 07, 2017

Πνευματικές ρήσεις (2)



Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ
Η βασιλεία των ουρανών είναι για ανθρώπους με παιδικά μάτια και παιδικές καρδιές. Η πνευματική ζωή ανανεώνει και ανακαινίζει τον άνθρωπο, τον κάνει πρόσχαρο και δημιουργικό. Η χριστιανική πίστη είναι στην ουσία εμπειρία ζωής και βίωμα καθημερινό. Η Βασιλεία του Θεού αγγίζει αυτή την ουσία της ύπαρξης μας και της ζωής μας.

Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Η κοινωνία του ανθρώπου με τον Χριστό και του Χριστού με τον άνθρωπο είναι κυρίως ένα προσωπικό γεγονός. Ο Χριστός δεν συναντάται με τη μάζα, αλλά με τα πρόσωπα, που είναι άξια να δεχτούν τη θεία Του διδασκαλία και να ακούσουν το ουράνιο κάλεσμά Του. Ο Χριστός είναι πρόσωπο. Το ίδιο και ο άνθρωπος. Επομένως μια τέτοια προσωπική συνάντηση δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες σωτηρίας.

Η «ΜΕΣΙΤΕΙΑ» ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
Η Θεοτόκος και σήμερα, και πάντοτε, εξακολουθεί να ενδιαφέρεται, να φροντίζει για τις ανάγκες και τις θλίψεις μας και να μεσιτεύει προς χάρη μας στον Υιό και Θεό της. Αφού, όπως ψάλει και Εκκλησία μας, είναι: «Η χαρά εκείνων που θλίβονται, η προστάτης εκείνων που αδικούνται, η τροφή εκείνων που πεινούν, η παρηγοριά των ξένων και η βακτηρία εκείνων που είναι τυφλοί».

ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΑΓΑΠΗΣ, ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΙΚΡΑ
Η Εκκλησία καθιστά μυστήριο την ένωση του άνδρα με τη γυναίκα. Το μυστήριο του γάμου, ενεργεί τη μεταμόρφωση της ενώσεως αυτής σύμφωνα με τις διαστάσεις της Εκκλησίας, ώστε να οικοδομήσουν από κοινού ο άνδρας και η γυναίκα τη μικρή τους κατ’ οίκον εκκλησία, τόπο της παρουσίας της Αγίας Τριάδος και έκφραση της Βασιλείας.

Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ
Ο πνευματικός πατέρας είναι φορέας της εκκλησιαστικής παραδόσεως. Δι’ αυτού υπακούουμε στην παράδοση της Εκκλησίας και στον Επίσκοπο, του οποίου είναι εντολοδόχος. Με τον πνευματικό πατέρα «εξατομικεύει» η Εκκλησία την ποιμαντική της διακονία. Μπαίνει θεραπευτικά στα πλέον σκοτεινά σημεία της ψυχής μας και ιατρεύει τις αιτίες των παθών της.

ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΝΗΣΤΕΙΑ
Η νηστεία συνδέεται με την προσευχή και με την ανακαίνιση του ανθρώπου, που είναι αποτέλεσμα του έργου της πίστεως. Η άσκηση της νηστείας, όταν πραγματοποιείται ορθόδοξα, είναι προϋπόθεση της αποκτήσεως όλων των αρετών, οι οποίες κάνουν τον άνθρωπο κατάλληλο σκεύος του Παρακλήτου. Σύμφωνα με τη διδασκαλία της Φιλοκαλίας όμως, οι αρετές από μόνες τους δεν τον ενώνουν με τον Θεό. Τη δυνατότητα της ενώσεως του ανθρώπου με τον Θεό τη δίνει η προσευχή.

ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΚΑΚΟ: Η ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ
Χειρότερο κακό ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος θεωρεί την απελπισία, την οποία ενσπείρει στον αμαρτωλό ο διάβολος προκειμένου να του αφαιρέσει το ακαταμάχητο όπλο της μετάνοιας. Γι’ αυτό τονίζει ότι ο άνθρωπος, όσο αμαρτωλός κι αν είναι , θα πρέπει να ελπίζει στο θείο έλεος, το οποίο ενεργοποιεί η μετάνοια.

Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ
Πνευματικός θάνατος είναι ο χωρισμός της ψυχής από τον Θεό, ο κλονισμός της υιικής σχέσης ανάμεσα στον Πλάστη και το Πλάσμα Του. Θεϊκό στοιχείο μέσα μας η ψυχή ζει και μεγαλουργεί ενωμένη με την αρχή της, τον Θεό. Τούτη η ενότητα εξασφαλίζει στον άνθρωπο εσωτερική αυτάρκεια και αρμονία και διατηρείται όσο το ανθρώπινο θέλημα ελεύθερα και αβίαστα ταυτίζεται με το θεϊκό.

.......................................
Επιλογή ρήσεων από εκκλησιαστικό ημερολόγιο τοίχου  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου