Μαΐου 17, 2013

Ο σκοπός του ερωτικού στοιχείου στη ζωή του ανθρώπου και το μυστήριο του γάμου

ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΑ ΟΜΙΛΙΩΝ-ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ μέ θέμα τίς «ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ» το γ. Αγουστίνου καί μιλητή τόν π. Βασίλειον Βολουδάκη.
Ο μιλίες-συζητήσεις μέ δηγό τό νωτέρω βιβλίο το γίου Αγουστίνου συνεχίζονται στήν Πνευματική στία του Αγίου Νικολάου Πευκακίων. Θά παραθέσουμε καί στό σημείωμά μας ατό, ποσπάσματα–ποστάγματα τς ναλύσεως το π. Βασιλείου στή γενική θεματική νότητα «Η ΦΙΛΙΑ».
Πρέπει νά ποχωριστομε τόν αυτό μας γιά νά πάρξουμε ν Θεῷ. Ὁ γιος Αγουστίνος, συνειδητοποιε κ τν στέρων, τι ψυχή του πασχε πό κάτι παθολογικό καί τι θά θεραπευόταν ν στρεφόταν πρός τόν Θεό, λλά πλανεμένος τότε, βιώνοντας μία διέξοδη σωτερική κατάσταση, δέν Τόν εχε συγκεκριμενοποιήσει μέσα του. καρδιά το γίου Αγουστίνου φλεγόταν πό να εδος ρωτικς φιλίας, πό τήν ποία πουσίαζε, βεβαίως, σαρκική σχέση καί πιθυμία, λλά ταν το ατο εδους ασθηση καί μπειρία. Γιατί, πως επαμε, ταν νθρωπος δέν χει τακτοποιήσει πλήρως καί σωστά τό ρωτικό στοιχεο τς ψυχς του, τότε εναι πολύ πιρρεπής νά τό κδηλώσει σέ ποιονδήποτε, μέ τή μορφή τς μπαθος προσκολλήσεως. Καί ατό μπορε νά τό συναντήσει κανείς καί κε πού χει ποκλείσει τι θά τό συναντήσει καί μάλιστα μέ μορφές πού εναι τελείως λλοπρόσαλλες καί λλόκοτες, λλά ατία εναι πάντοτε δια. Δηλαδή, πάρχουν νθρωποι πού χουν στραγγαλίσει τό ρωτικό τους στοιχεο, τό χουν ναχαιτίσει μέ ναν τρόπο καταπιεστικό, γιά διαφορετικούς λόγους καθένας καί ατό μπορε νά κδηλωθε σάν να πάθος τυραννικό, σαδιστικό πρός τούς λλους, ς πάθος ξουσίας μέ μανία, ς μία κρατη φιλαργυρία μέχρι εδωλολατρίας. Πρόκειται γιά διαστροφές το ρωτικο στοιχείου.
φιλαργυρία, κατ’ ξοχήν, εναι συνισταμένη λων των στρεβλώσεων πού χει ψυχή, μέ ποκορύφωμα τό ρωτικό στοιχεο, τό ποο πως επαμε, στήν πραγματικότητα χει προορισμό νά πιτύχει τήν πόλυτη ταύτιση καί νωση το νθρώπου μέ τόν Θεό. Καί πειδή ταύτιση τοῦ νθρώπου μέ τόν Θεό συνεπάγεται καί τήν πόλυτη, γαθή καί τέλεια σχέση το νθρώπου μέ τόν νθρωπο, ς πρόκριμα, γυμναστήριο καί θληση γιά τήν πιτυχία ατς τς σχέσης εναι τό μυστήριο το γάμου.
Τό μυστήριο ατό περιφρουρε, νισχύει καί φωτίζει τή σχέση τo ζεύγους καί πειδή κριβς ατή σχέση χει πόλυτο σκοπό, τήν πολεμάει διαιτέρως διάβολος, γιατί ξέρει πόσο οσιδες εναι τό ρωτικό στοιχεο το νθρώπου καί θέλει νά τό δηγήσει πουδήποτε λλο κτός τς γείας, μακριά πό κε πού θά βρε τό πλήρωμά του.
γιος Αγουστίνος, λοιπόν, παρ’ λο πού ταν ξ ρχς προορισμένος γιά τήν πόλυτη σχέση μέ τόν Θεό, πέρασε πό τή σχέση μέ τήν κοπέλα πού γάπησε καί, κατόπιν, πέρασε πό τό στάδιο το νά βιώσει ατή τήν σχέση μέ να φίλο του (χι βέβαια σαρκικά λλά μόνο ψυχικά), μέ τόν ποο εχαν τήν δια διανοητική συχνότητα, χι, μως, πνευματική, καθώς ταν κτός τς Θείας Χάρης.
Γι’ ατό, μετά τόν θάνατο το φίλου του, βίωσε τήν πελπισία, καρδιά του καταρρακώθηκε καί ναρωτιόταν “Πο νά φευγε καρδιά μου γιά νά γλιτώσει πό τήν καρδιά μου;” Γίνεται φανερό τι θά πρέπει νά ποχωριστε κανείς τόν αυτό του γιά νά μπορέσει νά πάρξει ν Θε.
κκλησία κατέχει τό πλήρωμα τς λήθειας. Γιατί, κτός τς Χάριτος το Παναγίου Πνεύματος, πού συνεχς τήν καθοδηγε καί τήν διατηρε «ες πσαν τήν λήθειαν», χει καί τήν μπειρία λων τν π’ αἰῶνος χαρακτήρων τν νθρώπων. Στήν κκλησία πάρχει ατή λεπτομερής καταγραφή τς διαδρομς το νθρωπίνου γένους, χι πλς τν τν λλά τν ρν καί τν στιγμν τς κάθε ψυχς.
ννα Μανωλάκη,  Δικηγόρος
(απόσπασμα από το περιοδικό ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ Τεχος 129)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου