Οι Άγιοι Πατέρες «Φως» του κόσμου
Η Εκκλησία μας ονομάζει «Φως»
τους αγίους Πατέρες, γιατί με τον αγώνα και τα μαρτύριά τους άφησαν το Φως του
Χριστού, την Ορθοδοξία, να φωτίζει και να σώζει τον κόσμο. Δέχθηκαν όλο το φως
του Χριστού και το πρόσφεραν στον κόσμο, σ’ αντίθεση με τους αιρετικούς, που
νοθεύουν το φως του Χριστού με το δικό τους το σκοτάδι.
Ο σκοπός της μακροθυμίας του Θεού
Ο Θεός όταν εκδηλώνει μακροθυμία
προς τους αμαρτωλούς αποβλέπει σε δύο σωτήριους στόχους: πρώτον δίνει καιρό
στους αμαρτωλούς να μετανοήσουν και να σωθούν, και δεύτερον εξασφαλίζει την
ευεργεσία του στους απογόνους τους εκείνους, που πρόκειται να ζήσουν ενάρετα. Ο
Θεός μακροθυμεί, ώστε και ο αμαρτωλός να μετανοήσει και οι απόγονοί του να μη
χάσουν τη σωτηρία τους.
Συναίσθηση της παρουσίας του Χριστού
Στην κάθε μοναξιά μας ας
καλλιεργούμε τον εαυτό μας. Ας συναισθανόμαστε τότε περισσότερο την παρουσία
του Θεού. Ας στρέφουμε το βλέμμα μας σε Εκείνον, για να υπερνικούμε τη μοναξιά
λέγοντάς του «ελθέ ο Μόνος προς μόνον, ότι μόνος ειμί καθάπερ οράς». έλα εσύ που είσαι
Μοναδικός σε εμένα που είμαι μοναχικός, γιατί βλέπεις πως είμαι μόνος.
Τα τελώνια
Τα τελώνια που περνά η ψυχή μετά
την έξοδο της από το σώμα είναι, εκτός από τους δαίμονες που αντιστοιχούν στα
πάθη, τα ίδια τα πάθη, τα οποία ζητούν ικανοποίηση. Η ψυχή όμως δεν έχει το
σώμα για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του. Έτσι υποφέρει και πνίγεται από τις
ανικανοποίητες επιθυμίες της.
Υπακοή
Υπακοή είναι το «να μην
εμπιστεύεται κανείς τον εαυτό του σε κανένα καλό μέχρι το τέλος της ζωής του»
και να αφήνεται στο θέλημα του Θεού. Είναι «η παντελής απάρνηση της ψυχής μας,
που φανερώνεται εναργέστατα μέσα από το σώμα μας… είναι ο τάφος της θελήσεώς
μας και η έγερση της ταπεινώσεως.
είναι η νέκρωση των μελών μέσα στη ζωντανή διάνοια…, αυθόρμητη ομολογία Θεού,
αφοβία θανάτου».
Ιωάννης της Κλίμακος
Η νίκη κατά του θανάτου
Ο θάνατος εισήλθε σ’ εμάς
εξαιτίας της φύσης μας, επειδή το είναι μας έχει προετοιμαστεί για τον θάνατο
με την πρόοδο της διαφθοράς της φύσης μας. Αν θέλουμε στο τέλος του κόσμου να
διαφύγουμε τον θάνατο, η θέλησή μας οφείλει να παραχωρήσει λίγο λίγο τη θέση
της στη θέληση του Θεού. Όταν η θέληση του Θεού πάρει ολότελα τη θέση της
αυτόγνωμης θέλησής μας, ο θάνατος θα έχει νικηθεί.
Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής
Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής
Όταν ο άνθρωπος επιθυμεί να κάνει
το θέλημα του Θεού, Αυτός βρίσκει τρόπους να του το δείξει.
Γερ. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος (27/12/1930 – 10/11/1989)
Οι ανομβρίες και όλα τα δεινά
προέρχονται από τις αμαρτίες των ανθρώπων, γι’ αυτό να προσευχόμαστε και να
είμαστε κοντά στο Χριστό και την Εκκλησία Του.
Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης (1920 – 21/11/1991)
Μεγάλη σημασία στην πνευματική
εξέλιξη των απογόνων έχει η πνευματική κατάσταση και η βιοτή των γονιών και
γενικά των προγόνων.
Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης
Η αγράμματη πίστη βρίσκει τον
δρόμο του Θεού, η άθεη όμως παιδεία δεν τον βρίσκει ποτέ.
Χριστόφορος Παναγιωτόπουλος, «Παπουλάκος» (1780 – 19/1/1861)
Είναι δύσκολο να πλουτίσει
κάποιος χωρίς αμαρτία. Σπανιότατα συμβαίνει και να πλουτίσει κάποιος πολύ και
να ζει δίκαια.
Αστέριος Αμάσειας (4ος αι. μ.Χ)
Δεν μπορώ να πιστέψω για έναν
άνθρωπο ότι είναι δυνατόν να σωθεί, αν δεν κοπιάσει για τη σωτηρία του διπλανού
του.
Αγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Όπως η αμέλεια και η τεμπελιά τα
εύκολα τα κάνει δύσκολα, έτσι και η επιμέλεια και η προθυμία τα δύσκολα τα
κάνει εύκολα.
Γνώμες Αγ. Πατέρων σ. 253
Αυτοί που ενσυνείδητα παραθεωρούν
το θέμα της νηστείας, χωρίς να έχουν λόγους υγείας, φοβάμαι ότι δεν
ενδιαφέρονται πραγματικά για τη σωτηρία της ψυχής τους.
Γεροντας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος
Παίζεις με τη φωτιά; Φυλάξου
γιατί αύριο η φωτιά θα παίξει μαζί σου (ημέρα κατά του AIDS)
Γ. Τιμπόν
Η ασθένεια του AIDS είναι μια πρόκληση και πρόσκληση
για επιστροφή στο Θεό και την Εκκλησία.
Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος (ημέρα κατά του AIDS)
Ποιο φίλο απέκτησες στον ουρανό,
για να σε υποδεχθεί, όταν φύγεις από αυτόν τον κόσμο; Σε ποιανού το χωράφι
δούλεψες, για να σου πληρώσει τον μισθό σου;
Αββάς Ισαάκ ο Σύρος
………………….
Επιλογές ρήσεων από εκκλησιαστικά ημερολόγια τοίχου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου